Tuesday, July 7, 2009

Kebesaran Ilahi.....




Lambat betul nak upload gambar ni jadi sementara tunggu aku bercerita lah dulu... Gambar2 ni antara gambar yang aku ambik dalam tahun ni.. boleh lah komen ...lebih baik komen yg membina hahaha....
Ari ni aku puasa jadu mungkin nak menguji keimanan.. Tgklah petang nanti kalo ada masa terluang dan terbuang aku upload lagi... Semalam ada seseorang call aku (nama dirahsiakan) cerita la masalah dia ngan bf yg dah lama bersama bukan setahun 2 tahun.. bertahun2...bf dia ada pompuan lain... Sebenarnye tu bukan perkara luar biasa yelah yg dah kawin berpuluh tahun pun boleh ada masalah macam ni.. Apa lagi yg boleh aku cakap.. ingat Allah byk2 itulah penawar yang paling mujarab dan baik... yelah minum arak,hisap dadah ke,bunuh diri..bukan selesai..menambahkan masalah di dunia mahupun akhirat.. dahsyat ayat aku ni. Bukan nye aku tak pernah rasa putus cinta dan memang serik sampai sekarang.. Tapi tak de lah sampai benci lelaki ke... buang masa aku je... Takdir Allah memang tak de yang menganiaya manusia..manusia je suka aniaya diri sendiri.. Aku berdoa dan korang pun doakan lah semoga kite sentiasa jadi manusia yang bersyukur dan redha qada dan qadarnye...

"Pilihan yang baik bagi seorang hamba adalah apa yang Allah pilihkan baginya,kerana Allah lebih mengetahui tentang pilihan itu daripada diri sendiri,dan Allah lebih mengasihi hambaNya daripada ibu yang melahirkan.Kerana itu,seseorang hamba harus menerima ketentuan Allah,menyerahkan semua kepadaNya,dan mencukupkan diri dengan kecukupan yang diberikan Allah kepadanya"

Gambar2 yang aku ambik ni bertemakan Kebesaran Ilahi... yang kite selalu lupa kerana kesibukan kite..Bila aku ambik aku mengingatkan diri sendiri dan harap2nye orang lain juga.. tentang nikmat Allah yang kite selalu lupe walaupun kita nampak setiap hari..

Oklah mesti korang cakap mentang2 puasa ari ni... cakap pun baik je..hehehehe..

Insya Allah aku sambung upload gambar petang ni...

Wassalam...

4 comments:

  1. Alhamdulillah...
    Berjaya gak ko pose ari ni...

    Pasal gambau tu memang marbeles beb! **ni puji..**

    Tapi x aci le ko pakai camera yg hi-tech **ni nak kutuk...** Aku pakai kamera henpon jek...huhuhu...

    **Tu kutuk membina tau...**

    Anyway congrats my fren...

    ReplyDelete
  2. Thanks...
    Budak baru belajar...
    Aku akan cuba ambik gambar yang lebih beremosi..
    Gambar sebnrnya kena ada feeling dan seni bukan setakat pakai camera hi-tech gambar tu cantik...
    Itu pendapat aku le..
    aku akan berusha lagi..Gambaten..
    Thanks 4 ur support.. really appreciate...

    ReplyDelete
  3. Best ek buka posa ptg semalam...

    Berangan sampai nk tido.. mcm berchenta...

    ReplyDelete
  4. alaaa...tie...igtkan upload gambar yati...tp kena lah gambar tu dgn tema tuuu...nak komen aper yer...haaaa...ada salah eja jer yg abg nak komen...nak tulis 'jadi'...tapi tulis 'jadu'..itu ajer la komen abg..hehehe..abg bru pas g anta kaen wat bju mlayu nie...pastu jln2 nampak cc...trus singgah..nak cek emel gak..harap yati sehat2 la slalu yer...i wish i could enter ur dream..tp yati tak kasi masok plak...hehehehe...k lah...babai..takecare yer...

    ReplyDelete